Tuesday, April 20, 2004

The Zompist Phrasebook
This site lists all those helpful phrases that you need to know when traveling overseas in French, Spanish, and German. For instance:

Have you ever considered that we might be insulted because you haven't learned English?
Vous n'avez jamais réfléchi sans doute qu'on peut se considérer insultés, nous, parce que vous avez pas appris l'anglais, vous ?
¿Jamás se le occurió que nosotros nos sentiríamos insultados porque ustedes nunca aprendieron inglés?
Haben sie je daran gedacht, dass wir beleidigt sein könnten, weil Sie kein Englisch gelernt haben?


OR

If I died tonight I'd be saved, but you would burn in hell.
Si je mourais ce soir je serais sauvé[e], mais vous brûleriez en enfer.
Si yo me muriera esta noche, me iría al cielo; en cambio usted iría a quemarse al infierno.
Wenn ich heute nacht sterben würde, würde meine Seele gerettet werden, aber du würdest in der Hölle schmoren.


OR

This is the third time I've told you, so listen up this time.
C'est la troisième fois que je vous le dis, écoutez-moi bien donc.
Es la tercera vez que se lo digo; pare esas orejas, por Dios.
Ich sag' dir das jetzt zum dritten mal, also hör wenigstens diesmal zu.


(via tmn)

No comments: